همانطور که شبکه برای شرکت ها و سازمان ها تبدیل به امری ضروری شده است، ارتباط بین مراکز مجموعه هایی که بیش از یک دفتر یا کارخانه دارند امری اجتناب ناپذیر میباشد. سهولت و سرعت در انتقال اطلاعات، ارتباطات صوتی و تصویری، به اشتراک گذاری منابع و موارد متعدد دیگری وجود دارد که این ارتباطات را ضروری می سازد.این مراکز ممکن است در سطح یک منطقه، شهر، کشور و یا دنیا گسترده باشند. ایجاد ارتباط بین این نقاط وابسته به پارامترهای مختلفی می باشند که گستردگی جغرافیایی، میزان پهنای باند مورد نیاز، بودجه و شرایط اقلیمی منطفه از آن جمله میباشند.در ذیل به چند مورد از این ارتباطات اشاره میشود.
۱– ارتباطات کابلی:
در این نوع ارتباط از کابل جهت برقراری ارتباط استفاده میشود که با توجه به فواصل فیبر نوری پرکاربرد ترین نوع این ارتباط است. همچنین VDSL با توجه به هزینه کم آن کاربرد دارد.
۲– شبکه های بی سیم:
در این نوع ارتباط با استفاده از رادیوهای وایرلس و دستگاههای مربوطه ارتباط بین نقاط فراهم میگردد. در هر دو طرف دکل نصب گردیده و پس از نصب تجهیزات وایرلس  و انجام تنظیمات ارتباط بین دو طرف برقرار می گردد.
۳– MPLS و Interanet:
این سرویس از  بستر مخابراتی کشور بهره میجوید و ارتباط بین مراکز را بروی سیم مسی مخابرات ایجاد میکند.این نوع سرویس برای ارتباط بین مراکزی که امکان ایجاد ارتباطات بالا نباشد مناسب است و البته هزینه آبونمان ماهیانه مخابرات را برای کاربر به همراه دارد.
لیست تعرفه این هزینه در سایت http://www.tci.ir قابل مشاهده است.
۴– Leased line:
این سرویس یک ارتباط نقطه به نقطه است که توسط مخابرات بین دو نقطه برقرار میگردد.
۵– Internet:
امکان ایجاد ارتباط بروی بستر اینترنت نیز ممکن است. اما باید ارتباطی ایمن برقرار گردد تا اطلاعات توسط افراد سودجو در اینترنت مورد سوء استفاده قرار نگیرد که این ارتباط توسط ایجاد تونل بین دو نقطه ایجاد میگردد.
شایان ذکر است که در صورت تعدد و گستردگی نقاط ممکن است از دو یا چند روش ارتباطی بطور همزمان استفاده گردد.
مشاوره جهت برپایی و راه اندازی بهترین نوع ارتباط، ایجاد ارتباطات نقطه به نقطه و یک نقطه به چند نقطه، راه اندازی شبکه های وایرلس و بی سیم، راه اندازی اینترانت و MPLS و برقراری انواع ارتباطات از دیگر خدمات شرکت تیما شبکه به شما میباشد.

 

روشهای اتصال شعب

اتصال بیسیم (Wireless)

موج نو در صورت نیاز به برقراری ارتباط دو سازمان و یا دفتر با یکدیگر در ابتدا با بررسی امکان برقراری ارتباط مستقیم با انتخاب تجهیزات مناسب مبادرت به نصب لینک ارتباطی مستقیم می نماید و در صورت عدم امکان برقراری مستقیم دو دفتر متقاضی، با بهره گیری از شبکه گسترده بیسیم موج نو ارتباط آنها را با یکدیگر برقرار می نماید.در خارج از شهر تهران فقط در صورت دید مستقیم (Line of Sight) دو دفتر امکان برقراری ارتباط وایرلس مقدور می باشد. در غیر اینصورت سایر روشها برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه اشاره خواهد شد.

مزایا

 سرعت در اجرا

 هزینه مناسب در مورد لینک های برد کوتاه و متوسط

عدم وابستگی به امکانات مخابراتی

امکان دسترسی به سرعت های بالا

   عدم نیاز به پرداخت شارژ ماهیانه

 

ادامه مطلب را در لینک زیر مطالعه فرمایید.

http://www.mikrotik-co.com/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%AA%D8%B1%D9%88-%D8%B4%D8%B9%D8%A8/